برای آموزش پخت شیرینی نعلی به سبک لیلا بانو می‌بایست مواد لازم مناسب آن تهیه شود.  آیا می‌دانید مواد لازم برای تهیه شیرنی نعلی چیست؟ در ادامه این مطلب می‌توانید با مواد مورد نیاز و همچنین طرز تهیه شیرینی نعلی آشنا شوید.

مواد لازم

کره یا روغن 100 گرم

پودرشکر 30 گرم

زرده تخم مرغ یک عدد

پودرپسته یا پودر نارگیل

شکلات تخته ای

پودربادام دو قاشق غذا خوری

وانیل

آرد 200 گرم

طرز تهیه شیرینی نعلی

طرز تهیه شیرنی نعلی:

ابتدا کره یا روغن را هم می‌زنیم تا کاملا نرم و سفید شود. پودر شکر را به آن اضافه کرده و با همزن هم می‌زنیم تا سفید رنگ و حجم آن دو برابر شود. آرد را الک کرده و با پودر بادام در دو یا سه مرحله به مواد اضافه می‌کنیم. با دست مواد را خوب هم می‌زنیم تا به خمیری تبدیل شود که به دست نچسبد. سپس خمیر شیرینی نعلی را در کیسه فریزر می‌گذاریم و به مدت چهل دقیقه در یخچال قرار می‌دهیم. پس از بیرون آوردن از یخچال خمیر شیرینی باید پانزده دقیقه در هوای معمولی بماند.

اکنون گلوله‌های کوچکی به اندازه ی گردو برمی‌داریم و در کف دست لوله می‌کنیم و به صورت نعل اسب آن را نیم گرد می‌کنیم و در سینی فر می‌چینیم و سپس روی آن شکر دانه درشت می‌ریزیم.

فر را از قبل گرم میکنیم.حالا سینی سیرینی نعلی را در طبقه وسط فر به مدت بیست دقیقه با حرارت 350 درجه فارنهایت قرار میدهیم. پس از پختن و خنک شدن دو لبه شیرینی را داخل شکلات گرم می‌کنیم و روی توری می‌گذاریم : پودر پسته یا پودر نارگیل را روی شکلات‌های در حال خشک شدن می‌ریزیم.

پخت شیرینی نعلی

دوستان عزیز در حال نزدیک شدن به سال نو هستیم و می‌دونم دستور پخت این شیرینی به درد همه می‌خوره و همچنین می‌تونید با خلاقیت مواد این شیرینی را به دو قسمت تقسیم کرده و به یک قسمت آن پودر کاکائو بزنید.

نوش جان.

بیشتر بخوانیم: آموزش پخت آش دوغ خانگی لذیذ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *